Jobbhelg framför mig

... med mina stollar till kollegor ! Vi ska börja fixa några sorters julgodis inför julfesten nästa helg. Hittade lite guttiga recept, så imorrn kommer det lukta gutt på jobbet :-)
Hoppas motivationen håller i sig hemma sen.

Idag har jag jobbat delad tur. Däremellan tänkte jag inta soffläge nån timme och slappa lite..... "slapp" dock det, då grannen ringde och upplyste mig om att en av våra hästar var lös och galopperade omkring på vägen utanför deras... *morr* !
Kom hem och såg den just idag väääldigt billiga ponnyn betandes i trädgården. Lockade på honom med en hink med krafft i.... men nääädå, han var på jättebushumör, till skillnad från mig..
Gick upp till logen och skulle köra ut traktorn å köra bort å hämta en ny hösilagebal... då startade väl inte den såklart. *morr muttel morr svordomar morr morr*
Försökte locka in den nu ännu billigare ponnyn på väg in till huset... han sprang bara nonchalant iväg å ställde sig under äppelträdet och mumsade med en kaxig blick. MORR. In till sambon och beordrade aningen vrångt att traktorj###ln skulle fås igång innan jag skulle till jobbet igen. Läste argt morgontidningen. Tittade ut och såg sambon komma puttrande i skittraktorn. Med en bal där bak. MORR. Varför fick inte JAG igång den. Sabla skitdag. Jaja. Fick den inte så jättebrillianta ideen att byta hage för hästarna, då den nuvarande är så himla geggig... Körde ner balen i den andra hagen .
Fyra pållar stod i gegghagenoch suktade efter balen . En gratismotavhämtningponny suktade i trädgården. Den utarbetade soffsuktande stormatten tänkte "finurligt" att det nog går bra att bara släppa hästarna lösa, så går de nog över, snällt, till den nya hagen med balen i !!!
Det var ofinurligt och naivt tänkt.
De blev vildgalna och jagade runt i trädgården och uppe på stallplanen och blev stundvis fina aspiranter till KLS..
Tog vår klippa, vår kloka stolthet Minola i pannluggen och ledde ner henne i hagen. Då följde hennes lilla söta busiga son med, även försttillkvarnfårtahanponnyn under äppelträdet hängde på.
Så kom de andra buspojkarna nergalopperande och cirkeln var lixom sluten igen.
Stormatten pustade ut. Tittade ner på kläderna och insåg att de inte längre gick att jobba i. Tittade på klockan och insåg att slappapåsoffanplanen var utesluten.
In å byta om, läsa posten å få i sig lite käk.... å så var det bara att puttra ner till worket igen
.

Tittade på pållarna i hagen när jag gick till bilen och kärleken återställdes. De steg i värde och precis som barnen är snälla när de sover, så är de världens bästa när de står där, i hagen, alla fem runt balen och samsas om käket!! Våra fina fina hästar <3
Gick förbi Tores sjukhage och saknade honom, som vanligt. Tore - stormatte saknar dig och älskar dig !! Hoppas du är bra i ditt ben och att du trivs hemma i Flen.

Ikväll spelar Elin innebandy i Karlskrona. Hoppas det går/gick bra. Hon lär vara hemma jääättesent..

Trevlig helg alla fina !
Glöm inte att besöka Huldas imorrn, öppet mellan 10-14 OCH julskyltningen på söndag !!
Eva



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0