Heldag med kidsen

I vanlig ordning så grundade vi med korv på ikea. Sen lekte vi och spelade innebandy på Leos lekland ! Elin var ju med, så Sara och Elias turades om att vara på det bästa laget..... å ni förstår nog vilket det var....
Sen handlade vi på City gross och avslutade med lite käk på Max.
Vi kom hem till M-ås igen precis lagom till barnens körövning!! Perfekt, då de övar till lucia nu.
Sara ska ha levande ljus för första gången i år. Elias ska vara Staffan stalledräng.... jag sa till honom att då har man ett vitt linne på sig (ville inte säga lucialinne), å han svarade "vitt linne"??
Ja ett sånt där långt vitt linne... å så ska jag köpa en jääättefin vit strut med fiiina guldstjärnor på, å så en stoor fin guldstjärna på en pinne som du ska hålla i !!! - Åh, TACK mamma !! hör jag i baksätet....
Han kunde nog inte föreställa sig hur det såg ut.... hoppas han är lika glad när han får på sig (dum)struten !! Nejdå, de är fina.
Kompisen Isak ska ju oxå ha sånt, så det blir nog bra.

Bonde söker fru. Mitt favvoprogram. Så bra det var ikväll. Klas är ju alltigenom god. Och snäll. Och kär. Hoppas han väljer den mörka tjejen.... kommer ej ihåg vad hon heter ?? Sanna ?
Johan har ju haft ett gott kärt öga till Elin hela tiden och jag hoppas verkligen att han väljer henne. Bengt bör välja Mariette, de passar nog bäst. Å herr blygbonde bör välja Carola.
Vad tycker ni ??
För några år sen var min gamla klasskompis Håkan, på Öland, med i programmet. Undrar hur det gick för honom sen ? Hoppas han har hittat kärleken !! Han är en go kille.

Fy vad jag har varit godissugen nu i en veckas tid. Har iofs haft tråkiga veckan... Har ätit både choklad och fikat. Med blandade resultat.... Ljus choklad går inte bra. Mår illa av det. Köpte en "japp" häromdan. Åt halva och slängde sen resten. Fyy. Inte gott, å mådde illa efteråt. Jag testar hela tiden. Vad går att äta ? Hur mår jag efteråt ??
Jag är lite halvhungrig mest hela tiden känns det som. Men är inte sugen på mat direkt...
Hoppas det går över och att det har med hormonerna att göra. Dietisten påminde om att äta sakta. 10 minuter är för fort för en måltid.... det bör ta 20 minuter.... Pust! Det är en utmaning att äta såå himla sakta, men en förutsättning för att sen hålla sig mätt. Får skärpa mig där! Dietisten sa oxå att jag ska äta mer, när jag äter mellanmål..... ska försöka.
Har haft en "klump i halsen" nu i en timme... då jag var korkad nog att äta cheddarpopcorn förut ikväll. Det gillade inte magen. Fyy.
Men vanliga poppisar går bra, i små mängder. Och ett par pepparkakor till kaffet går oxå bra. Mums !

Nu blir Löven grillad i Kalla fakta...

Imorrn blir det Kura skymning på Kronobäcks klosterruin, mellan 18-19. Huldas har försäljning där då, Välkomna !!!

Peace and love
Eva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0