Harmonisk mamma, fika med Hulda och julpimpning !

Jag känner mig hel. Hel. Komplett. Harmonisk. Glad. Tillfreds. Rik. Jätterik. Fast jag är fattigareän en kyrkråtta (varför är just de så fattiga förresten??) så känner jag mig rik som Joakim von Anka. I mitt kassavalv ryms nämligen min stora skatt i livet - mina 5 underbara barn !!!! Just nu alltså. Vet ej hur länge. Skiter i det nu. Just nu är dom här och jag njuter av deras närvaro. Kramar och pussar på dem och säger att jag gillar att de är här<3
Mina älskade ungar. Home made, all of them. Utopererade, alla fem. Lycka. Stolt som den bästa hönsmamman i världen.

När alla fem hade klivit på taxin till skolan så duschade jag å åkte sen till affären. Det blev måånga kassar, då det ekade tomt i både kyl och skafferi.
När jag stod i kassan på Algots så fick jag sms från Hulda, som undrade om vi skulle ta en fika på Lilla bageriet.... Perfekt timing, då jag var precis i närheten OCH inte hade druckit nåt kaffe ännu ! Så himla mysigt och gutt! Vi delade på en päronbiskvi och satt nog där en timme, minst :-)
Kommer ihåg att mamma ofta fikade med sina väninnor när jag var mindre... nu förstår jag vitsen !! Mer fika till folket. Så avslappnat att gå ut å fika. Ingen städning innan, ingen disk efter !

I e.m har jag strykt gardiner och hängt upp nya i köket och vardagsrummet. Sen kom stakarna på plats. Oh my, vad mysigt det blev !!
Imorrn fortsätter jag med hallen och sovrummen.
När barnen kom hem åt vi spagetti å köttfärssås - gud så gott !! Har knappt ätit det sen operationen. Tog i vanlig ordning till mig mer än jag orkade äta upp.. Gud så lite man äter nu för tiden. Kläderna blir större och det känns skitbra !! Vi har en grupp på facebook för de som har gjort eller ska göra en GBP. Det är såå himla kul att läsa om andra, hur det går/gått för dem och att ha nån att fråga om olika saker . Igår la en tjej upp före/efter bilder och JÖSSES vilken skillnad !! Undrar hur jag ser ut och hur mycket jag gått ner om ett halvår typ. Spännande !!

Nu ska jag ta en mugg te och ladda inför veckans feelgoodtime , dvs körövning med bästa Vox nova å Maggan . Känns som evigheter sen, då jag jobbade förra måndagen.
Å vi ska sjunga julsånger SOM JAG ÄLSKAR !!

Imorrn blir det saffransbak och lite julgodis..

Tja ba
Eva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0