Grå hankatt <3

Jag har länge velat ha en katt till. En grå hankatt. Gosig till tusen och bra på att jaga råttor ! Var hittar man en sån tro ? Hittade svaret idag när jag gick upp till Alebo. Vid ladugårdsväggen hos Hasse så satt de mest ljuvliga varelser och plirade i morgonsolen. Jag gick sakta fram till dom. Två helgråa små blyga missar smet in direkt, men en svart söt sak och två ljusgrårandiga superdupersöta killar satt kvar. Drog upp mobilen ur fickan och tog några kort på dem. Sen gosade vi !! Jag frågade om de ville följa med mig hem, å det ville dom, det såg jag lixom på dom....
Hasse bor inte där. Han är bara där och tar hand om djuren i ladugården och gården. Tror inte han märker om de två söta grårandiga killarna " försvinner".... Fast jag vill ju inte stjäla....
Kanske kan sätta en lapp på dörren och skriva "Eva was here, hon var juste och tog två katter, så du slipper föda så många" . Vad tror ni om det ?
Nej, skämt åsido. Jag får helt enkelt ringa honom och fråga .

Nu ska jag snart iväg på utvecklingssamtal med Sara. Sen blir det bullbak, innan den roliga körövningen ikväll !!! Underbara lediga tisdag :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0