Den lediga helgen färdigjobbad !

Igår hade jag bytt lördag med en kollega, så jag kan vara ledig nästa lördag, när körkampen går av stapeln :)
Idag jobbade jag för att få ihop mina timmar. Allt på min "lediga helg", då mina ordinarie helgkollegor varit hemma å slappat (säkert)...
Såå, efter körkampen, som håller på till kl 02.00 på natten (!) så ska jag ta mig hem till M-ås, sova några timmar,, å sen jobba på söndagen, mellan 11-21.30.
Funderade på att ta semester den dagen, men måste spara på semesterdagarna, ju !

Det hade gått bra på Musikalen idag. Den finns på film, men inte hemma dock, då min kära syster lånade hem videokameran. Vill ju se den NU !!
Vi såg på filmen "tomten är far till alla barnen" på jobbet. Den är så himla rolig :) Man blir ju såå sugen på att börja adventspynta bara. Jag älskar advent, julsånger, lucia, julen och snön. Snöälskeriet avtar dock rätt fort, till skillnad från t.ex adventsljusstakarna, som jag gärna har kvar tills i mars ungefär. Vi har ju inga grannar som kan störa sig, så vi får se hur länge de får stå i år :)
Elin, mammas lilla snuttetutta har spelat 2 matcher i helgen, i innebandyn. De vann båda och hon gjorde mål i båda matcherna. Stolt mamma !!

På fredag går ansökningstiden ut på jobbet jag sökte... har inga större förhoppningar, men vem vet...
Måste till en förändring i schemat iaf.
Elias grät i sin säng när han hade lagt sig. Jag la mig hos honom en stund och då sa han att han grät för att han saknar mig så mycket när jag bara jobbar och jobbar. Mammahjärtat brast.
Imorrn ska Elin vara barnvakt, då jag jobbar till kl 19 och sen har körövning. Den måste jag ju inte åka på, men vill så gärna, då det är min själaterapi och jag älskar det ! På tisdag är det körövning igen, då med M-ås kören. Barnvakt igen..... Ledig onsdag å torsdag kväll, tack och lov. Då ska vi mysa å baka kanelbullar <3

Åh herregud !!!!!!!!!! Vi ser på Beck medan jag skriver detta inlägg.... nu kom precis "stänkaren" hem i ursnygga kläder och visade upp några dansmoves för Martin Beck.... Jösses !!

Vi åt supergod mat idag på jobbet. Fläskkotletter fyllda med Cantadou 4 peppar ost, i god sås, med pressad potatis å sallad. Mumsfilibaba !! Ibland kommer jag på mig själv med att bli lite besviken av att inte kunna äta hur mycket som helst. Som jag alltid gjort innan. Man vill unna sig, slänger i sig maten för att hinna ta mer innan man blir för mätt. Matmissbruk kallas det.
Jag insåg iaf idag att jag lärt mig njuta av de få tuggor jag får i mig innan magen säger att den är mätt. Har oxå lärt mig att ställa undan tallriken direkt när jag blir mätt, annars är risken stor att jag fortsätter äta automatiskt, innan hjärnan hinner med. Dels för att det var så gott, men oxå för att man är uppfostrad att äta upp det man fått på tallriken. Den ska vara tom när man är klar !
Skönt att känna att jag kommit en bit på vägen i mitt nya liv, med mitt nya tänk !
Mamma och pappa blev förvånade ikväll när jag var där å hämtade upp Elin efter jobbet. De har inte sett mig på nån vecka och tyckte att jag hade förändrats och att det syns ännu mer i ansiktet nu. Det förstår jag. För glasögonen har blivit såå stora. Herregud. Kan man bli smalare vid hårfästet, över öronen, där glajjerna sitter lixom ??!

Imorrn blir det definitivt en skogsrunda ! Har mest stått/suttit inomhus hela veckan. Ätit en massa gutt i helgen... så nu blir det skärpning hörrödudu !

En fråga :
Om du måste välja på något av följande djur att ha som husdjur, (lös inne i ditt hus) vilket skulle du ta då ? av ett vildsvin eller en huggorm ?
Jag hade lätt tagit vildsvinet !!
Såna kluriga frågor vi tar tag i på helgerna på jobbet....bl.a :)

Boom chacka lack
Eva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0