Delmål

Dietisten frågade mig om jag har några viktmål.... Nja, sa jag... inte direkt. Men jag har iaf ett delmål och det är att komma under en viss siffra tills jag fyller 40 i februari !!
Efter att jag vägt mig där, så insåg jag att det nog kommer gå !! Det är bara 5 kilo kvar .
Jag pallar fortfarande inte varken säga eller skriva min startviktssiffra, då jag hatar den och vägrar acceptera den. Men så småningom kommer den .

När vi pratat om målvikt en stund så kom jag ändå på ungefär hur mycket jag vill väga.
Känns lite konstigt, för jag är ganska nöjd med hur jag ser ut redan nu. Jag tänker faktiskt mer på klädstorlekar. Det har varit det jag verkligen har vantrivts mest med. Jag vill ha strl 42 i kläder. Då är jag nöjd.... tror jag nu iaf. Kunna handla vart jag vill och slippa tänka så mycket när jag handlar. Slippa skämmas när den lilla smala expediten i butiken står och larmar av och viker ihop gigantiska jeans i strl 52, som hon kan gömma sig bakom. Slippa bryta ihop i provrum och köpa kläder bara för att man måste.
DET är mycket viktigare än vad vågen visar !!

Imorrn drar vi till hufvudstaden. Känns som om jag var där nyss. Hoppas det går bra för barnen när de ska spela upp musikalen !!
Vi ska sova hos "värdfamiljer"...... Spännande.
Skönt att slippa sova på luftmadrass (ryser)

Avslutar med ett kort citat på grund av anledning ;-)
"var ska sylten vara, om inte på plättan"
Mmm, det kan man klura på ;-)

Pöss
Eva

Kommentarer
Postat av: cissi

Mohaaa klurigt det dära sista :-) glöm inte köpa uggla tröja i huvudstaden...alt två ( en till moi, såklart..vem annars liksom??) Pöss

2012-11-15 @ 22:14:53
Postat av: Eva Pålsson

Klurigt... eller glasklart ! Hittar jag uggletröjjor så blir det två. Såklart , lika klart som att min smulsylt ska med till Ullared den 4/12 <3 PÖSS

2012-11-15 @ 22:29:19
URL: http://evapalsson.blogg.se/
Postat av: Jemej

Sylten uppe på på plättan är nog inte helt fel! Men annars kan man ju göra som så att man helt enkelt "doppar" en bit av plättan i sylten.. Man får IOFS vara försiktig i det läget så man inte blir rund om magen.

Svar: ASG HAHAHAHA !!!!!! Exakt Jimmy :-)Försiktighet krävs, annars kan resultatet bli små söta crepes !!
Eva Pålsson

2012-11-16 @ 06:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0